Opsætning af e-mail (Microsoft Outlook 2007)

I denne guide vil vi opsætte e-mailadressen Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. for en fiktiv kunde ved navn Jens Andersen. Du skal således blot erstatte "Jens Andersen" og hans domæne "andersen.dk" med dine oplysninger.

1. Start Outlook op. Hvis det er første gang, du starter Outlook, vil en velkomstboks komme frem. Er dette tilfældet spring da direkte til punkt 4.

Såfremt det ikke er første gang, du starter Outlook op, vil du ikke blive mødt af en sådan boks. Gå derfor til punkt 2.

2. Når Outlook er startet op, vælger du "Funktioner" og trykker på "Kontoindstillinger". Et nyt vindue ved navn "Kontoindstillinger" vil nu blive åbnet.


3. Klik på fanebladet "E-mail". Hvis du allerede har andre emailkonti installeret, vil du kunne se disse her. Klik herefter på knappen "Ny...". Et nyt vindue kaldet "Tilføj ny e-mail-konto" vil nu blive åbnet.


4. Marker feltet "Konfigurer serverindstillinger eller yderligere servertyper manuelt" og klik på knappen "Næste".


5. Marker feltet "Internet-e-mail" og klike igen på "Næste".


6. I feltet "Dit navn" indtaster du det navn, du ønsker modtager skal se som afsender. I dette tilfælde skriver vi således "Jens Andersen". I feltet "E-mail-adresse" skriver vi hans e-mailadresse, som er "Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.".

Som kontotype vælges enten POP3 eller IMAP. Hvis du kun ønsker at benytte denne e-mail-adresse på en enkelt PC, anbefales det, at du benytter POP3. Ønsker du at benytte samme adresse på flere maskiner, kan IMAP med fordel vælges.

Felterne "Server til indgående post" og "Server til udgående post (SMTP)" udfyldes begge med "mail.e-studio.dk".

I feltet brugernavn skrives e-mail-adressen igen, blot med "@" erstattet med et "+". Derfor skriver vi således "jens+andersen.dk". Feltet adgangskode udfyldes med den adgangskode, som du valgte, da du oprettede e-mail-adressen.

Sæt kryds i "Husk adgangskode" og klik på knappen "Flere indstillinger..."


7. Vælg fanen "Server til udgående post" og marker "Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse". Vælg herefter "Brug samme indstillinger som på serveren til indgående post" og klik på fanen "Avanceret".


8. Dette vindue behøver du kun udfylde, såfremt du ønsker en sikker forbindelse, eller hvis du oplever problemer med ikke at kunne sende post.

Skriv "995" i feltet "Server til indgående post:" og sæt kryds i feltet "Denne server kræver en krypteret forbindelse (SSL)". Bemærk: Hvis du benytter IMAP i stedet for POP3, skal du her skrive "993" i stedet.

Skriv herefter "465" i feltet "Server til udgående post (SMTP)" og vælg "SSL" i feltet "Brug følgende type krypteret forbindelse" og klik på knappen "OK".


9. Du bliver nu tager tilbage til vinduet fra trin 6. og skal blot klikke på "Næste".


10. Tillykke. Du er nu færdig med at opsætte din e-mail. Klik på "Udfør", og du er klar til at benytte din e-mail.